|
Eersteklassers
|
| Author |
Message |
mediaman
President

Group: Registered
Status:
|
RE: Andere eersteklassers
Nieuwsblad 4-5-2007
Luc Van den Bossche favoriet Profliga-voorzitter
Louis Kinnen, de chirurg die de pols van Clijsters opereerde, enige tegenkandidaat
Er blijven nog twee kandidaten over om de Profliga te leiden: Louis Kinnen (58), ondervoorzitter van Brussels en de handchirurg van Kim Clijsters en Luc Van den Bossche (59), ex-minister en vader van vicepremier Freya Van den Bossche.
De keuze van de nieuwe voorzitter en directeur-generaal van de Profliga, de verzameling van eersteklassers, stond gisteren op het programma van de vergadering van de Profliga. Er kwamen 91 kandidaturen aan bij De Witte & Morel, het selectiebureau van Gent-voorzitter Ivan De Witte. Daarvan bleven er uiteindelijk officieel één voor het voorzitterschap en twee voor de post van directeur-generaal over. De enige officieel overgebleven kandidatuur voor het voorzitterschap is die van dokter Louis Kinnen. De handchirurg is meer bekend als de arts die in 2005 de veelbesproken pols van Kim Clijsters opereerde dan als ondervoorzitter van FC Brussels. Hij voetbalde voor WS Woluwe en RWDM in tweede klasse. Dat hij als enige de selectieprocedure overleefde, betekent echter niet dat Kinnen straks ook voorzitter zal zijn.
Crisismanager
De geest van Luc Van den Bossche waarde gisteren ook op de vergadering rond. De gewezen SP.A-minister van onder meer Binnenlandse Zaken en Onderwijs is nu voorzitter van de raad van bestuur van Brussels Airport, het bedrijf dat instaat voor het beheer van de luchthaven in Zaventem. Maar hij liet al verstaan dat hij voorzitter van de profclubs wil worden. Hij weigert echter zijn kandidatuur te stellen en wil gevraagd worden. 'Ik heb me niet via de officiële weg kandidaat gesteld, ik wil niet verliezen', zei Van den Bossche enkele weken geleden al. Een meerderheid van de eersteklassers lijkt aan de eis van Van den Bossche te willen voldoen. Met Luc Van den Bossche zou de Profliga een zwaargewicht binnenhalen. De vader van vicepremier Freya Van den Bossche staat bekend als crisismanager. Hij hervormde als minister van Ambtenarenzaken met zijn Copernicus-plan grondig de Belgische federale administratie, liet ook in het Onderwijs zijn sporen na en spaart bij hervormingen man noch paard. Begin jaren negentig saneerde hij als voogdijminister grondig de zieke Antwerpse stadsfinanciën.
Ludwig Sneyers
Voor de post van directeur zijn Ludwig Sneyers (advocaat van STVV) en een voor de meesten onbekende buitenstaander nog in de running. Daar is Sneyers duidelijk favoriet. Op 18 mei wordt er opnieuw vergaderd. Dat Luc Van den Bossche of Louis Kinnen dan al tot voorzitter worden gebombardeerd, is onwaarschijnlijk. De directeur-generaal wordt dan al wel aangeduid. Het budget dat voor beide functies samen is voorzien, bedraagt 90.000 euro per jaar. Dat verdiende Jean-Marie Philips, nu CEO bij de bond en voordien voorzitter én directeur-generaal bij de Profliga, op zijn eentje.
Nieuwsblad 4-5-2007
'Negen op negen en we zijn kampioen'
Hugo Broos overtuigd dat Anderlecht nog punten gaat verliezen
RC Genk begint vanavond in Lokeren aan het beslissende drieluik in de titelstrijd. De Limburgers moeten zelf een foutloos parcours afleggen en hopen op een misstap van Anderlecht om de kloof van twee punten te dichten. 'Dat kan', klinkt Genk-coach Hugo Broos strijdlustig.
'Als Anderlecht de titel verliest van Genk, is dat voor hen een blamage'
Vorige week had Genk een flinke portie geluk nodig om in de slotfase nog te winnen van Moeskroen en op twee punten van Anderlecht te blijven. 'Ik zei toen wat ironisch dat we op zijn Anderlechts gewonnen hadden', aldus Broos. 'De fans van Anderlecht mogen die uitspraak niet leuk vinden. Maar als ik de pers mag geloven, dan heeft Anderlecht toch al verschillende keren geluk gehad.' Door de Genkse zege blijft de titelstrijd spannend. Anderlecht blijft wel in pole-positie. Niet alleen heeft paars-wit twee punten bonus. Met nog twee thuismatchen tegen Beveren en Brussels en een uitmatch bij Bergen, is het maar de vraag of Anderlecht nog punten zal laten liggen. Twee weken geleden had Hugo Broos dat nog ten stelligste beweerd. 'Ik ben er nog altijd van overtuigd dat Anderlecht nog punten zal laten liggen. Ik had er niet op gerekend dat ze dat vorige week in Roeselare zouden doen.' Als Genk vanavond wint, is het voor minstens 48 uur leider. Op een helpende hand van Beveren zondag tegen Anderlecht hoopt Broos niet echt. Doelman Copa is geschorst, spits Gervinho krijgt rust. Zeven spelers die op een kaart van schorsing staan, zullen zondag wel meespelen. Even leek het erop alsof coach Eddy De Bolle een B-team zou laten aanrukken. 'Ik zou het begrijpen, maar het zou me toch geïrriteerd hebben', zegt Broos. 'Als ze de strafschop die wij tegen Moeskroen kregen, al competitievervalsing noemen: wat zou dat dan zijn?'
Moeilijke derby
Broos rekent wel op Brussels of Bergen om zijn vorige werkgever punten afhandig te maken. 'Een derby tegen Brussels is altijd moeilijk voor Anderlecht. En ik heb mijn hoop nu vooral op Bergen gevestigd (dat tegen Genk met 5-0 won, red.). Ik hoor dat die laatste speeldag tegen Anderlecht voor hen nu dé match van het jaar is. Welaan dan. Maar de eerste voorwaarde is natuurlijk dat we zelf gewoon onze laatste drie matchen winnen.' Dat zal nog een moeilijke opdracht worden. Genk speelt op de slotspeeldag in Brussels, maar moet volgende week vooral thuis nog tegen Charleroi aan de bak. Bovendien kampen verschillende spelers in de kern van Broos met kleine kwaaltjes en lijken ze zich naar het einde van de competitie te slepen. 'Het gevolg van een zwaar seizoen', weet Broos. 'Ik heb niet de mogelijkheid om te roteren zoals bijvoorbeeld Anderlecht.'
Gek verklaard
Als Genk nog één puntje pakt, dan is het ook mathematisch zeker van de tweede plaats en de Champions League. 'Wie aan het begin van het seizoen had voorspeld dat we tot op het einde Anderlecht zouden irriteren en er misschien nog over gaan, was door iedereen in Genk gek verklaard. Door mij op kop.' 'De prestaties liggen ver boven de verwachtingen. Maar met een titel van morele kampioen, ben je niets. Morele kampioen, of een kleine kampioen: dat bestaat niet. Kampioen is kampioen. Bij ons zal de ontgoocheling wel minder groot zijn als het niet lukt dan bij Anderlecht. Zeker omdat zij dan de titel van Genk verloren zouden hebben. Van Standard of Club Brugge: dat kan nog. Maar als Anderlecht de titel aan Genk moet laten, is dat eigenlijk een blamage.'
mekoni > socio > vak A > socio > vak A > hamburger > mekoni - 'Wie werkt voor vrouw en kind en wordt door iedereen bemind? 't is mediaman.'
This post was last modified: 04-05-2007 08:46 AM by mediaman.
|
|
| 04-05-2007 08:44 AM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Ajax en Bilbao zitten achter Bousouffa. Ajax wil 4.5 miljoen euro betalen.
Sport.be
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 04-05-2007 08:44 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Standard achter in Westerlo ( 1-0)
Goal Dekelver
Ge weet wel , den diene die in eerste geen potten zou breken volgens 
Ondertussen in 3 maanden Westerlo al 6-7 goals
Het grootste verlies van FC Brussels is ongetwijfeld Coulibaly. Als mens , als voetballer , als icoon : Couly had alles.
|
|
| 06-05-2007 07:45 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 06-05-2007 08:33 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
al 1-0 voor de kletten, jawadde, 1 ste minuut, wedstrijd gespeeld
Molenbeek Brussels Army.
This post was last modified: 06-05-2007 08:40 PM by stefkeboy.
|
|
| 06-05-2007 08:37 PM |
|
 |
fluppe
"Ik heb geen bananen vandaag"

Group: Administrators
Status:
|
Ik heb echt compassie met die Giacomi. Dat is toch echt geen keeper volgens mij, hoe die jongen beweegt... Stijf van de zenuwen wss.
|
|
| 07-05-2007 12:04 AM |
|
 |
Hopje
Moderator

Group: Moderators
Status:
|
Ik heb echt compassie met die Giacomi. Dat is toch echt geen keeper volgens mij, hoe die jongen beweegt... Stijf van de zenuwen wss.
En bevere is geen echte eersteklasser.
Clint Eastwood as 'Dirty Harry' Callahan: "You don't listen do ya asshole!"
http://new.wavlist.com/movies/180/dh-asshole.wav
|
|
| 07-05-2007 10:52 AM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Schitterend Club Brugge vanavond .
En Ishiaku , als die dit meermaals kan , mag em komen.
Verdiend bekerfinalist.
Nu morgen de kletten buiten.
Het grootste verlies van FC Brussels is ongetwijfeld Coulibaly. Als mens , als voetballer , als icoon : Couly had alles.
|
|
| 08-05-2007 10:53 PM |
|
 |
Cé
Bruno Christ

Status:
|
Stijf van de zenuwen, maar niet in de pers. Hij zei voor de match: "als ik de match van mijn leven speel tegen Anderlecht word ik een god in Beveren..." Als ge zo'n uitspraken doet... En dan krijgt em er 8 rond zijn oren
|
|
| 09-05-2007 02:34 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Voor het volgende seizoen zoeken Lierse en Charleroi (bij vertrek Camus) naar een nummer 10. Die nummer 10 zou wel eens Grégory Thil kunnen worden.
Grégory Thil is een 27-jarige Franse aanvaller. Thil voetbalt bij AS Boulogne, een derdeklasser uit Frankrijk. Hij scoorde 10 doelpunten in 32 wedstrijden en gaf 8 assists.
Zijn contract loopt op het einde van dit seizoen af, ook al heeft hij een mondeling akkoord bereikt met zijn huidige werkgever Boulogne.
Raymond Mommens scoutte de speler 3 maal, wedstrijden waarin hij 4 doelpunten maakte en 2 assists gaf. Charleroi staat bekend om hun scoutingsnetwerk in Frankrijk, het haalde enkele talenten daar onder andere Fabien Camus.
Waar zat M'Buyu ??
|
|
| 11-05-2007 11:19 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Mommens heeft echt al goed werk gedaan als je ziet wie hij al gebracht heeft bij charleroi, niet voor niks zit anderlecht achter Mommens.
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 12-05-2007 10:21 AM |
|
 |
racing white
FC Brussels-addict

Status:
|
Voor het volgende seizoen zoeken Lierse en Charleroi (bij vertrek Camus) naar een nummer 10. Die nummer 10 zou wel eens Grégory Thil kunnen worden.
Grégory Thil is een 27-jarige Franse aanvaller. Thil voetbalt bij AS Boulogne, een derdeklasser uit Frankrijk. Hij scoorde 10 doelpunten in 32 wedstrijden en gaf 8 assists.
Zijn contract loopt op het einde van dit seizoen af, ook al heeft hij een mondeling akkoord bereikt met zijn huidige werkgever Boulogne.
Raymond Mommens scoutte de speler 3 maal, wedstrijden waarin hij 4 doelpunten maakte en 2 assists gaf. Charleroi staat bekend om hun scoutingsnetwerk in Frankrijk, het haalde enkele talenten daar onder andere Fabien Camus.
Waar zat M'Buyu ??
Ik dacht dat je heel recent ( winterstop ) nog vond dat spelers van de franse tweede klasse geen meerwaarde konden brengen.
Wat moet M'Buyu dan voor u gaan scouten in derde.... 
Trouwens M'Buyu en Mommens zijn heel goede maatjes 
De twee Franse testers die gisteren met de reserven speelden komen uit de CFA.
|
|
| 12-05-2007 04:27 PM |
|
 |
racing white
FC Brussels-addict

Status:
|
Mommens heeft echt al goed werk gedaan als je ziet wie hij al gebracht heeft bij charleroi, niet voor niks zit anderlecht achter Mommens.
Inderdaad , maar hij pleegt wel een groot familieverraad  
This post was last modified: 12-05-2007 04:28 PM by racing white.
|
|
| 12-05-2007 04:28 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Zelden geziene taferelen gisteren in Genk. Niet alleen omdat Charleroi de thuisploeg van de titel hield, maar ook omdat Charleroi-voorzitter Abbas Bayat zich andermaal van zijn slechtste kant liet zien.
Bayat ligt al een hele tijd onder vuur bij zijn eigen supporters. De voorzitter zette enkele weken gelden de enorm populaire trainer Jacky Mathijssen aan de deur en vond het nadien ook nodig om Mathijssen openlijk te beschimpen in de pers. Dat namen de supporters hem niet in dank af, zij hadden in Genk dan ook een spandoek voorzien. Dat spandoek eiste niets meer of niets minder dan het ontslag van Bayat.
Wat Bayat dan na de wedstrijd deed, is wellicht nooit vertoond op de Belgische velden. De voorzitter liep het veld op, trok naar het uitvak, om daar zijn eigen supporters te provoceren met boze gevaren en en een hoop gescheld. Straffe kost, als u het ons vraagt.
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 13-05-2007 10:47 AM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Racing Genk wil met het oog op volgend seizoen zijn huiswerk zo snel mogelijk gemaakt hebben. De Limburgers willen alvast dat drie spelers uitkijken naar een andere club.
Het gaat om Gonzague Vandooren, Kevin Vandenbergh en Jaja Coelho. Vandooren kon zich nooit echt in de Genkse basiself spelen bij Genk en zijn vertrek zou dus niet onlogisch zijn. Dat spits Vandenbergh andere oorden mag opzoeken is ook geen verrassing. De optie van Jaja Coelho wordt ten slotte niet gelicht. "Spelers die hun ego boven het groepsbelang zetten gaan eruit", sprak Willy Reynders. Verder worden Ogunjimi en Verdonck volgend seizoen uitgeleend om ervaring op te doen.
Vandooren en verdock? Niks voor ons?
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 14-05-2007 06:28 PM |
|
 |
koen
Sympathisant

Status:
|
Racing Genk wil met het oog op volgend seizoen zijn huiswerk zo snel mogelijk gemaakt hebben. De Limburgers willen alvast dat drie spelers uitkijken naar een andere club.
Het gaat om Gonzague Vandooren, Kevin Vandenbergh en Jaja Coelho. Vandooren kon zich nooit echt in de Genkse basiself spelen bij Genk en zijn vertrek zou dus niet onlogisch zijn. Dat spits Vandenbergh andere oorden mag opzoeken is ook geen verrassing. De optie van Jaja Coelho wordt ten slotte niet gelicht. "Spelers die hun ego boven het groepsbelang zetten gaan eruit", sprak Willy Reynders. Verder worden Ogunjimi en Verdonck volgend seizoen uitgeleend om ervaring op te doen.
Vandooren en verdock? Niks voor ons?
Ogunjimi, Vandooren en Verdonck: van mij mogen ze gerust alledrie komen
|
|
| 14-05-2007 06:39 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
LAMBRECHT: "IK WIL NIET IN 2e SPELEN"
"Ik wil een fusie omdat er over een 2-
tal jaar een nieuwe competitie komt",
zegt Roger Lambrecht van Lokeren. "De
18 eersteklassers vormen met 6 tweede-
klassers twee reeksen van 12 ploegen."
"De 1e 12 zijn de grotere clubs, de 2e
groep is mij voor gelijk aan 2e klasse.
Wel, ik wil niet in 2e spelen. Ik wil
voetballen tegen de topclubs. Op korte
termijn moeten we kunnen meedoen met de
top. En daarom moeten we nu handelen."
"De enige manier is werken aan groot-
schaligheid. De grote sponsors zijn pro
fusie. Door te fuseren moet een budget
van 5 à 8 miljoen euro straks kunnen."
TT
Da JV hier ook maar even over nadenkt... de kans is ni onbestaande da we die eerste 12 ni halen.
|
|
| 14-05-2007 09:16 PM |
|
 |
ritter.kobbe
Zware supporter

Status:
Away
|
Wat is de meerwaarde van een eindronde met Beveren als de fusie doorgaat en Beveren 17e eindigt ?
|
|
| 15-05-2007 12:56 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Wat is de meerwaarde van een eindronde met Beveren als de fusie doorgaat en Beveren 17e eindigt ?
Die fusie moet voor de eindronde beslist zijn.
Als Beveren opgeslorpt wordt , dan doen ze idd best ni mee aan de eindronde . Maar dan wordt misschien de derde laatste ( hilarisch genoeg.... Lokeren) opgevist om die te spelen.
Nee , ik denk dat ze die dan sowieso spelen , wschl toch verliezen , en dat er dan een bijkomende stijger uit tweede komt , zijnde Malinwa.
Wint Malinwa ook de eindronde , dan weet'k ni helemaal zeker wie er als tweede stijger meekomt : de tweede in de eindronde of de derde in 't algemeen klassement .
Maar het belang van Lokeren-Lierse is groot : Lokeren doet er eigenlijk goed aan te verliezen want dan zakt Beveren sowieso en dan zullen de tegenhangers van de fusie aan Beverse kant gemakkelijker bijdraaien.
|
|
| 15-05-2007 01:27 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
JACOBS KIEST VOOR EEN JOB IN ANDERLECHT
Ariël Jacobs is de volgende drie jaar
assistent-coach van Anderlecht. Jacobs
volgt in het Astridpark Glen De Boeck
op, die coach wordt van Cercle Brugge.
Ariël Jacobs begon het seizoen als
trainer bij Lokeren, maar hij werd daar
nog voor Nieuwjaar op straat gezet.
In februari nam Ariël Jacobs over bij
Moeskroen, waar Gil Vandenbrouck een
stapje terugzette. Onder Jacobs kende
Moeskroen een rustig seizoenseinde.
TT
Goe zot , de jelle !
Jacobs besliste om zijn contract bij
Moeskroen niet te verlengen en in te
gaan op het aanbod van Anderlecht. Hij
ondertekent zijn contract komende week
|
|
| 15-05-2007 06:28 PM |
|
 |
raer
Zware supporter

Status:
|
Die fusie moet voor de eindronde beslist zijn.
Maar het belang van Lokeren-Lierse is groot : Lokeren doet er eigenlijk goed aan te verliezen want dan zakt Beveren sowieso en dan zullen de tegenhangers van de fusie aan Beverse kant gemakkelijker bijdraaien.
De bond gaat speciaal iemand sturen die wedstrijd goed in het oog moet houden
|
|
| 15-05-2007 07:42 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Luciano Da Silva speelt vanavond zijn laatste wedstrijd in het shirt van Germinal Beerschot. De intens meelevende doelman ruilt na zeven seizoenen Kiel de club voor het Nederlandse Groningen. Luciano was de voorbije jaren vooral bij de fans onsterfelijk.
Het vertrek van de doelman drong zich op. Meerbepaald omdat de nieuwe wet op buitenlanders spelers ouder dan 26 jaar zeer duur maakt. Het bestuur van de fusieclub zou de beslissing met pijn in het hart hebben genomen.
In de voorbije zeven seizoenen verzamelde Luciano meer dan 180 wedstrijdselecties. Ondanks een nog lopende overeenkomst gaat hij dus toch de club verlaten. Luciano trekt volgend seizoen naar Groningen waarmee hij al een overeenkomst bereikte.
Voorzitter Jos Verhaegen wil in de toekomst de jeugd een kans bieden en denkt daarbij aan doelman Kenny Steppe, al lijkt het weinig waarschijnlijk dat de club geen vervanger zou aantrekken.
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 18-05-2007 07:08 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
CLUBS ZIEN PLAN-WIJNANTS WEL ZITTEN
De Profliga heeft een drukke dag gehad.
De voorzitters van de eersteklassers
hebben vrijdag de hele dag vergaderd,
met wisselend succes en resultaat.
De Profliga moet een nieuwe voorzitter
kiezen, maar daarover was er in Genval
nog geen witte rook te bespeuren. Wel
is de lucht wat opgeklaard voor het
plan van Westerlo-manager Wijnants.
Herman Wijnants stelt een 1e klasse met
12 clubs voor, wat financieel en spor-
tief aantrekkelijker zou moeten zijn.
Veel clubs waren tot nog toe tegen,
maar vrijdag bleek voor het eerst een
meerderheid gewonnen voor het plan.
TT
2007 -2008 zou wel eens ons laatste in eerste kunnen worden.
Want bij die eerste 12 eliteclubs geraken we nooit .
|
|
| 18-05-2007 07:28 PM |
|
 |
blork
Zware supporter

Status:
|
Viva FC Brussels
|
|
| 21-05-2007 01:09 AM |
|
 |
mediaman
President

Status:
|
Nieuwsblad 22-5-2007
En de winnaar is...
Eigenzinnige terugblik op het afgelopen seizoen
Zondagavond werden ter afsluiting van de competitie al de Speler, Keeper, Trainer en Scheidsrechter van het Jaar gehuldigd. Maar deze prijzen werden ook dit keer weer schandelijk over het hoofd gezien.
Psycholoog van het Jaar
Johan Vermeersch (FC Brussels) voor Anderlecht-Brussels: 'Ik weet het moment uit te kiezen wanneer je druk op de ketel moet zetten. Ik wil bloed aan de paal zien.' Uitslag: 6-0. Voor Anderlecht.
Ontsnapping van het Jaar
Bosko Balaban wordt in plaats van in zijn bed aangetroffen in een nabijgelegen discotheek terwijl hij op afzondering is met de Kroatische nationale ploeg. Balaban is verontwaardigd om alle ophef: 'Ik heb maar twee pinten gedronken, daar word ik niet zat van.'
Windstoot van het Jaar
Die waardoor Mbark Boussoufa omver wordt geblazen tijdens Anderlecht - Germinal Beerschot. Buiten de rechthoek nota bene, maar de Gouden Schoen krijgt van scheidsrechter Colemonts toch een strafschop. Anderlecht wint met 1-0. Op Het Kiel zijn ze er nog altijd niet goed van.
Afzondering van het Jaar
Die van Club Brugge voor de halve finale van de beker tegen AA Gent. Brugge won en prompt eiste Gent-voorzitter Ivan De Witte ook een afzondering voor de levensbelangrijke Westerlo-Gent. Maar dat lukte niet omdat, dixit trainer Leekens, de hotels vol zitten door het lange hemelvaartweekend.
Woordvoerder van het Jaar
Terry Verbiest, man van twaalf stielen en dertien ongelukken, wordt door Lierse SK aangesteld als nieuwe woordvoerder. Zijn eerste taak bestaat erin om te zeggen dat er geen commentaar wordt gegeven.
Politiemacht van het Jaar
Genk wordt op de derde speeldag een versterkte burcht voor de match tegen Standard. Steven Defour had zijn terugkeer naar het Fenixstadion dan ook diplomatisch aangepakt met uitspraken als 'De supporters van Genk zingen vijf minuten en dan beginnen ze te fluiten' en 'In Genk werd er te veel op mijn vingers gekeken. Ik werd er gek van.'
Huilbui van het Jaar
Kristof Snelders is ontroostbaar nadat hij Lierse op Standard terugbracht tot 2-2, maar het in extremis nog 3-2 wordt. Sindsdien gaat Snelders op het Lisp door het leven als Carsten Jancker.
Rotte Appel van het Jaar
Gaetan Englebert wordt door anonieme bronnen aangeduid als de sfeerverzieker in de kleedkamer van Club Brugge. De persstop die daarop volgt, duurt ongeveer een week. De doelpuntenstop bij Brugge duurt ongeveer een seizoen.
Ruzie van het Jaar
Milan Jovanovic en Sergio Conceição staan neus aan neus tijdens Club Brugge - Standard. Tien minuten later is Standard van 4-1 naar 4-4 teruggekomen. Ruzie? Welke ruzie?
Aftrap van het Jaar
Ref Jordens was zo onder de indruk van de aftrap van Standard tijdens Lokeren-Standard dat hij de Rouches ook na de rust de aftrap liet nemen.
Dommerik van het Jaar
Kevin Roelandts tijdens een supportersavond over zijn ploegmaat bij Club Brugge: 'Brian Priske voetbalt meer achteruit dan vooruit.' Helaas wist Roelandts niet dat de regionale tv alles had opgenomen. Roelandts werd eerst verbannen naar de B-kern en vervolgens zelfs naar Germinal Beerschot.
Invalbeurt van het Jaar
De dan nog onbekende Goran Ljubojevic valt een kwartier voor tijd in tijdens Anderlecht-Racing Genk. Vijftien minuten volstaan voor twee wereldgoals en een quotering van tien op tien van onze doorgaans strenge rapporteurs langs de lijn.
Rust van het Jaar
Tijdens Genk-Cercle gooit Harm van Veldhoven zijn spelers tijdens de pauze uit de kleedkamer. Cercle incasseerde in het Fenixstadion drie goals in 12 minuten (eigenlijk waren het er vier, maar één werd afgekeurd). De spelers staan tien minuten lang wat verloren te draaien op het veld.
Owngoal van het Jaar
Stefan Leleu van Zulte Waregem duwt tegen Genk eerst een voorzet van Vandenbergh voorbij Merlier en om helemaal zeker te zijn dat hij deze trofee gaat winnen, kopt hij de bal tien minuten later nog eens in eigen doel.
Persconferentie van het Jaar
Die waarin Lierse zijn samenwerking zal bekendmaken met een grote Oekraïense investeerder. Alleen onthult VTM dat de man in kwestie niet bepaald een onbesproken reputatie heeft, waarop die de hele zaak afblaast. Tenminste, dat zeggen ze in Lierse. In werkelijkheid hebben ze in Oekraïne nog nooit van SK Lierse gehoord.
Vuistslag van het Jaar
Igor Lolo velt Jimmy De Wulf met een rake rechtse tijdens Cercle-Germinal Beerschot. Lolo wordt tot zijn grote verontwaardiging veroordeeld op basis van de tv-beelden.
Kledingstuk van het Jaar
De jas van Johan Vermeersch die hij tijdens Gent-Brussels aan scheidsrechter Bourdoxhe aanbood na diens rode kaart voor Kalulika. Of toch niet, want Bourdoxhe bedankte vriendelijk. Een maatje te groot wellicht.
Pineut van het Jaar
Boubacar Copa redt op schitterende wijze een strafschop van Ogunsoto tijdens Westerlo-Beveren (foto 9), maar trapt de bal daarna op bizarre wijze in zijn eigen doel. Het doelpunt komt vreemd genoeg op naam van Ogunsoto.
Tribuneplaats van het Jaar
Gunther Neefs mag zingend vanop een hijskraan van een verhuisbedrijf de bekerwedstrijd KV Mechelen-Zulte Waregem bijwonen.
Remonte van het Jaar
Charleroi wordt op Germinal Beerschot tot acht (8!) man herleid maar slaagt er toch nog in om een 1-0 achterstand op te halen.
Transfer van het Jaar
Ivan Jovanovic (niet de broer van, maar een Servische aanwinst van Lokeren) valt één keer in, raakt geen bal, en wordt terug naar Servië gestuurd. Trainer annex tovenaar Slavo Muslin drong fel aan op de komst van de spelmaker die op dat moment in China speelde.
Fluitconcert van het Jaar
Voorzitter Bayat van Charleroi komt triomfantelijk op het veld na de zege tegen Lokeren enkele dagen na het ontslag van Jacky Mathijssen en krijgt prompt het hele stadion over zich heen.
Penalty van het Jaar
Zelfs de spelers van Genk konden hun ogen niet geloven toen scheidsrechter Bultynck naar de stip wees voor een onbestaande penaltyovertreding van Moeskroenverdediger Teklak op Ljubojevic.
Drankpauze van het Jaar
Op zondag 15 april, nog geen maand na het einde van de winter, legde scheidsrechter Simon om 18.25 uur de wedstrijd AA Gent-Beveren stil voor een drankpauze. Zelfs de Ivorianen van Beveren zagen zichtbaar af van de loden hitte.
Afscheidnemer van het Jaar
Oguchi Onyewu neemt in december uitgebreid afscheid van de supporters in het kader van zijn nakende transfer. En in januari opnieuw, want zijn transfer liep wat vertraging op. En nu Newcastle zijn optie niet licht en hij terugkeert naar Sclessin zal hij dat straks voor de derde keer moeten doen. Want hij wil opnieuw weg.
mekoni > socio > vak A > socio > vak A > hamburger > mekoni - 'Wie werkt voor vrouw en kind en wordt door iedereen bemind? 't is mediaman.'
|
|
| 22-05-2007 08:34 AM |
|
 |
ritter.kobbe
Zware supporter

Status:
Away
|
di 22/05/07 - Bondsprocureur René Verstringhe zal nog lang kunnen wachten op het rapport van Lokeren-Lierse, want door een "misverstand" stuurde de Belgische voetbalbond zaterdag geen waarnemer naar Daknam.
Na Lokeren-Lierse (1-4) werd hier en daar geïnsinueerd dat er een geurtje aan de wedstrijd zat.
René Verstringhe (foto) zei maandag nog dat hij het rapport van de bondswaarnemer zou afwachten, maar die blijkt er dus niet geweest te zijn...
"Een misverstand", zegt Verstringhe in Het Nieuwsblad. "Er wordt dus ook geen rapport opgemaakt op basis waarvan wij een onderzoek kunnen voeren."
"Pas bij een tip of verdachtmaking kunnen we nu iets doen. Maar Beveren of iemand anders zal zijn beweringen moeilijk hard kunnen maken", denkt Verstringhe.
"Het was een match met een verrassend resultaat, maar daar houdt het ook op. Zo'n uitslag krijg je als een gemotiveerde ploeg speelt tegen een niet-gemotiveerde ploeg."
|
|
| 22-05-2007 09:25 AM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Dalmat kies Germinal Beerschot boven racing Genk.
Vk
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 22-05-2007 07:11 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Cercle had gesprek met Snelders en Moons
vrijdag 25 mei 2007
Cercle Brugge heeft sterke interesse in Jan Moons en Kristof Snelders van Lierse. Beide spelers hebben nu echter geen tijd om te onderhandelen, want de eindronde krijgt voorrang.
Belgiumsoccer
Kunnen wij de Snellie ni terughalen?
|
|
| 25-05-2007 09:07 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
We spelen te verdedigend.
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 25-05-2007 09:21 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Izzet Akgül gaat volgend seizoen voor Roeselare voetballen. Nochtans leek de spits van Charleroi lange tijd op weg naar Turkije.
Enkele weken geleden nog stond Akgül zeer dicht bij een overeenkomst met het Turkse Manisapor. Nu heeft hij echter een contract getekend bij Roeselare. De 25-jarige spits zal er de komende twee jaar aan de slag gaan. Dit jaar werd Akgül vooral geplaagd door blessures, maar als hij mocht meedoen scoorde hij vaak.
VK
Na Van Hoyweghen ( Beveren) & Thompson ( Lierse) is dit de derde goeie transfer voor Roeselare.
Galjé is daar heel goe bezig.
|
|
| 26-05-2007 04:23 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Inderdaad en die zullen klaar zijn met hun transferts als de competitie begint.
Molenbeek Brussels Army.
This post was last modified: 26-05-2007 05:15 PM by stefkeboy.
|
|
| 26-05-2007 05:14 PM |
|
 |
fluppe
"Ik heb geen bananen vandaag"

Group: Administrators
Status:
|
Izzet Akgül gaat volgend seizoen voor Roeselare voetballen. Nochtans leek de spits van Charleroi lange tijd op weg naar Turkije.
Enkele weken geleden nog stond Akgül zeer dicht bij een overeenkomst met het Turkse Manisapor. Nu heeft hij echter een contract getekend bij Roeselare. De 25-jarige spits zal er de komende twee jaar aan de slag gaan. Dit jaar werd Akgül vooral geplaagd door blessures, maar als hij mocht meedoen scoorde hij vaak.
VK
Na Van Hoyweghen ( Beveren) & Thompson ( Lierse) is dit de derde goeie transfer voor Roeselare.
Hmm, Van Hoyweghen en Thompson zijn wel niet bepaald toptransfers, hoor.. Akgül is een andere zaak.
|
|
| 26-05-2007 10:42 PM |
|
 |
SOE TRAPPIST
De Patrick Nys van het forum

Status:
|
Heel tevreden dat de Ceulemans terug aan de slag kan !
Voor mij 'n heel toffe gast !
Alle wegen leiden naar de kroeg
|
|
| 27-05-2007 12:57 PM |
|
 |
snelleneddy
Zware supporter

Status:
|
VK
Hmm, Van Hoyweghen en Thompson zijn wel niet bepaald toptransfers, hoor.. Akgül is een andere zaak.
Akgül altijd ne spits die ge moet in het oog houden. Waar de verdedigers het lastig tegen hebben. Lijkt me een aanwinst voor Roeselare.
F.C. BRUSSELS SUPPORTER FOREVER AND EVER
|
|
| 27-05-2007 01:25 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Van mij mocht die ook komen maar denk dat Hopje er tegen is.
Molenbeek Brussels Army.
This post was last modified: 27-05-2007 02:59 PM by stefkeboy.
|
|
| 27-05-2007 02:58 PM |
|
 |
|
|