|
De kletten
|
| Author |
Message |
Stippeke
Unregistered
|
RE: De kletten
Gaat Beveren niet voluit tegen Anderlecht?
dinsdag 01 mei 2007
De kans bestaat dat Beveren zondagavond niet op volle sterkte zal aantreden tegen Anderlecht. Nochtans zijn de punten voor beide ploegen van het allergrootste belang. Anderlecht zit immers in volle titelstrijd, Beveren in volle degradatiestrijd.
Doelman Boubacar is geschorst met 3 gele kaarten en ook Gervinho zal wellicht niet spelen. De aanvaller ondervindt hinder aan de voet en de coach wil geen risico met hem nemen.
Daarnaast is de kans reëel dat De Bolle een aantal spelers laat rusten. De coach gaf immers reeds te kennen dat hij de laatste 2 competitiewedstrijden belangrijker vindt dan die tegen Anderlecht. Bovendien hebben liefst 7 spelers bij Beveren 2 gele kaarten achter hun naam staan.
bron: belgiumsoccer
|
|
| 01-05-2007 02:05 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Group: Registered
Status:
|
Ja geef dan direct forfait hé
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 01-05-2007 03:32 PM |
|
 |
Daring Boys
De JV van de forumpronostiek

Group: Moderators
Status:
|
Ja geef dan direct forfait hé
Wat zei je een paar dagen geleden over competitievervalsing ?
JV, als RC Genk tegen ons kampioen kan worden door de 3 punten te pakken, zet dan gewoon de onze miniemen op het veld !
Brussels fan till I die !
|
|
| 02-05-2007 01:53 PM |
|
 |
mediaman
President

Status:
|
HLN 3-5-2007
Beslissing nieuw Anderlechtstadion nog niet voor morgen
ANDERLECHT Men wordt er bij Sporting Anderlecht stilaan radeloos van, want een beslissing over de locatie van het nieuwe stadion is nog niet voor morgen. Nieuw overleg met de overheid, gisteren, bracht weinig op. Er wordt nu wel gedacht aan de industriezone van Anderlecht, vlakbij het Zuidstation.
De club hoopte in Neerpede, naast het opleidingscentrum, een multifunctioneel stadion voor 50.000 toeschouwers te kunnen bouwen. Een door een extern adviesbureau opgemaakte haalbaarheidsstudie ondersteunde deze optie. Het gemeentebestuur van Anderlecht, dat ook al de uitbreiding van het huidige stadion had verworpen, stelde echter onlangs ook voor dit voorstel haar veto.
Gisteren had een nieuw overleg plaats tussen het Brussels Gewest, vertegenwoordigd door minister Vanhengel en een afgevaardigde van minister-president Picqué, Anderlechtburgemeester Jacques Simonet en Sporting Anderlecht. Resultaat van deze vergadering is dat het Brussels Gewest een haalbaarheidsstudie gaat laten uitvoeren over de inplanting van het nieuwe stadion in de industriezone van Anderlecht, het Klein Eiland, kort bij het Zuidstation. Die studie moet eind juli klaar zijn.
Wachten op subsidies
Na de federale verkiezingen van 10 juni dus. Maar het is niet uitgesloten dat Sporting Anderlecht er uiteindelijk voor kiest om de gemeente Anderlecht te verlaten en een andere locatie in Brussel te zoeken. De Heizel en de site Schaerbeek Vorming komen daarbij in aanmerking. Voor de optie Heizel zou Anderlecht politieke steun kunnen genieten.
Intussen is het voor Sporting Anderlecht nog steeds wachten op de subsidies die het van het Brussels Gewest heeft gekregen voor de bouw van zijn opleidingscentrum in Neerpede. Het geld, 1,25 miljoen euro werd al gestort op de rekening van de gemeente Anderlecht, maar die laat voorlopig na het bedrag door te storten. Ter vergelijking: de gemeente Molenbeek schreef de subsidie van het Brussels Gewest voor FC Brussels reeds begin januari over op de rekening van de club.
Gewest bestelt studie verhuis RSC Anderlecht
Het Brussels gewest bestelde een haalbaarheidsstudie om te onderzoeken of het nieuwe stadion van RSC Anderlecht in de industriezone Klein Eiland kan komen. Indien uit de studie blijkt dat dat niet mogelijk is, moet de voetbalclub uitwijken naar een andere gemeente. In juli moet dat duidelijk worden.
Brussels minister van Financiën en VGC-collegelid bevoegd voor Sport, Guy Vanhengel (Open Vld) acht de kans klein dat de Klein Eiland-site in aanmerking komt. «Er is 10 à 15 hectare nodig. De terreinen zijn privé, wat betekent dat er nog onderhandeld moet worden om ze te kopen en de bestaande activiteiten te verplaatsen. De ligging lijkt ideaal, vlak bij het Zuidstation, maar voor bussen en auto's is het minder geschikt, want het gebied ligt tussen de spoorwegen en het kanaal, waarover slechts enkele bruggen liggen», zegt Vanhengel. Ook het terrein van de NMBS aan Schaarbeek Vorming is een optie, maar dat is nog niet vrijgegeven. Ook de optie om een nieuw stadion te bouwen, blijft open.
De Standaard 3-5-2007
Brussel wil RSCA in industriezone
Brussel zoekt met een haalbaarheidsstudie een locatie voor het nieuwe Anderlecht-stadion.
BRUSSEL (BELGA) De studie van het Brussels Gewest onderzoekt de hele industriezone van Anderlecht aan het zogenaamde Klein Eiland aan de Industrielaan. Daar kan naar verluidt op drie of vier verschillende plaatsen een nieuwe voetbaltempel neergepoot worden. De gemeente Anderlecht en een vertegenwoordiger van Brussels minister-president Charles Picqué (PS) vergaderden gisteren voor het eerst formeel over de plannen voor een nieuw stadion, nadat de gemeente vorige week had beslist dat de nieuwbouw niet in Neerpede kan komen. Op de vergadering waren ook de Anderlechtse burgemeester, Jacques Simonet (MR), en Brussels minister Guy Vanhengel (Open VLD) aanwezig. Er werd overeengekomen dat het Gewest een haalbaarheidsstudie zal uitvoeren voor een nieuw voetbalstadion in de industriezone van Anderlecht. De studie bekijkt onder meer de haalbaarheid op het vlak van stedenbouw en mobiliteit. Voor eind juli moeten de eerste resultaten bekend zijn. Er komt voorts ook een begeleidingscomité met vertegenwoordigers van het gemeentebestuur, het Gewest en RSCA dat de technische aspecten van het project bekijkt. Nadat vorige week bekend raakte dat het nieuwe stadion van Anderlecht niet in Neerpede kan komen, liet de club al weten dat ze waarschijnlijk naar een locatie buiten de gemeente zal zoeken. Een van de kanshebbers is de site van Schaarbeek Vorming. Brussels minister Vanhengel hoopt nog altijd op een gloednieuw stadion op de Heizel, waar dan ook Anderlecht zou kunnen spelen.
mekoni > socio > vak A > socio > vak A > hamburger > mekoni - 'Wie werkt voor vrouw en kind en wordt door iedereen bemind? 't is mediaman.'
This post was last modified: 03-05-2007 09:50 AM by mediaman.
|
|
| 03-05-2007 09:49 AM |
|
 |
dupk
Tubizien

Status:
|
zet dan gewoon de onze miniemen op het veld !
Pas op! Onze miniemekes zijn goed bezig!
j'aime Molenbeek, la lointaine banlieue de Tubize
|
|
| 03-05-2007 10:32 AM |
|
 |
blork
Zware supporter

Status:
|
Viva FC Brussels
|
|
| 03-05-2007 02:37 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Om het Belgisch voetbal te redden,is dit een oplossing.
Natuurlijk zullen er clubs moeten fusioneren.
Antwerp+ Germinal(in een nieuw bosuilstadion)
AA Gent +Lokeren
Anderlecht + Brussels(een nieuw stadion op de Heizel)
Club + Cercle Brugge
Dit is de reactie van een Genksupporter op het plan Wijnants .
Blijkbaar gaan we die mannen toch een pandoering moeten geven.
Het grootste verlies van FC Brussels is ongetwijfeld Coulibaly. Als mens , als voetballer , als icoon : Couly had alles.
|
|
| 04-05-2007 12:47 PM |
|
 |
Hopje
Moderator

Status:
|
Anderlecht + Brussels(een nieuw stadion op de Heizel)
Zal alvast zonder mij zijn. Een fusie met die boeren: NOOIT !!!
Clint Eastwood as 'Dirty Harry' Callahan: "You don't listen do ya asshole!"
http://new.wavlist.com/movies/180/dh-asshole.wav
|
|
| 04-05-2007 01:14 PM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 04-05-2007 01:15 PM |
|
 |
fluppe
"Ik heb geen bananen vandaag"

Group: Administrators
Status:
|
|
|
| 04-05-2007 01:33 PM |
|
 |
Hopje
Moderator

Status:
|
|
| 04-05-2007 01:49 PM |
|
 |
Cé
Bruno Christ

Status:
|
Geachte forumvrienden, vorig weekend in Londen heb ik het Science Museum bezocht en ben ik tot de verbijsterende constatatie gekomen dat wij allen -schrik niet- aan een psychische ziekte lijden.
Porphyrofobia ---> angst voor paars
|
|
| 05-05-2007 12:32 AM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
504 tt-EEN 504 zo 06 mei 21:23:18
VOETBAL 1e klasse 32e speeldag
Zondag, 20.30u: Tussenstand
Anderlecht - Beveren 3-0 (518)
Frutos 1-0,
Boussoufa 2-0 en 3-0
Laat em maar doen BoussouVAL , zaterdag Zanzan derop
Het grootste verlies van FC Brussels is ongetwijfeld Coulibaly. Als mens , als voetballer , als icoon : Couly had alles.
|
|
| 06-05-2007 09:29 PM |
|
 |
titi
Sympathisant

Status:
|
8 - 1 tegen beveren , amai de schrik slaagt in mijn benen voor zaterdag
titi kleine hooligan
|
|
| 06-05-2007 10:40 PM |
|
 |
Silent Bob
Administrator

Status:
|
hoop dat cartier en de spelers gewaarschuwd zijn...
Carpe motherfuckin' diem, baby!
|
|
| 06-05-2007 11:56 PM |
|
 |
fluppe

Status:
|
Jawadde, zo'n slecht Beveren.
Slechtste man bij RSCA vond ik trouwens Frutos, enkel in beeld met 'n halve goal en met een haast zielige schwalbe (en heel wat gebleit achteraf).
|
|
| 07-05-2007 12:05 AM |
|
 |
mediaman
President

Status:
|
Nieuwsblad 7-5-2007
Vercauteren: 'Geen maatstaf voor volgende matchen'
'Ik moet mijn ploeg feliciteren', zei Frank Vercauteren na de ongewone 8-1 overwinning. 'Dit is echter geen maatstaf voor de volgende matchen. Na de vroege 1-0 voorsprong dommelden we een beetje in. We vonden niet meteen de juiste oplossing. Na het tweede doelpunt groeiden we en bereikten individueel en collectief een hoog niveau.' 'Achteraf lijkt zo'n match gemakkelijk, maar als je de resultaten van onze concurrenten ziet, is het toch niet zo simpel. We hebben gedaan wat we moesten doen. Dit is het werk van de hele ploeg. Van de hele ploeg en dat wil ik benadrukken. Maar deze uitslag biedt geen garanties. We gaan nu eerst de bekerpartij tegen Standard voorbereiden. Dan wacht een moeilijke opdracht tegen Brussels.'
'Zes op zes en we zijn kampioen'
Genk-trainer Hugo Broos had zwaar verlies van Beveren in Anderlecht ingecalculeerd
De nederlaag van Beveren in het Vanden Stockstadion verraste Hugo Broos allerminst. Er resten nog slechts twee duels waarin Anderlecht kan uitschuiven. 'Toch blijf ik erbij: zes op zes en we zijn kampioen', aldus de trainer van titelconcurrent RC Genk.
'Wij moeten in de zomer een volwaardige vervanger voor Chatelle halen'
Naar Anderlecht-Beveren heeft Hugo Broos gisteren niet gekeken. 'Dat doe ik nooit', zei hij. 'Dan zit ik me toch maar op te winden. Ik heb tijdens de wedstrijd eens naar het resultaat gekeken. 4-0 was het toen. Ik had niet verwacht dat Beveren iets ging rapen op Anderlecht. Ook Roeselare leek me vorige week niet gemotiveerd. Onze tegenstanders zijn dat veel meer. Van Brussels zaterdag en Bergen de week nadien verwacht ik meer tegenstand voor Anderlecht.' Broos riep voor de wedstrijd van vrijdag in Lokeren (0-1 winst) dat indien Genk negen op negen zou halen, de Limburgers hun derde landstitel zouden pakken. Dat is nog niet veranderd. 'Als we onze twee wedstrijden winnen, zijn we kampioen', aldus Broos. 'Zeges van ons vormen natuurlijk de grootste voorwaarde. Brussels wordt niet makkelijk voor Anderlecht. Ik kijk echter vooral uit naar de wedstrijd op de laatste speeldag, Bergen-Anderlecht. Dat zal wel aartsmoeilijk worden.'
HLN 7-5-2007
FC Brussels heeft het laatste woord: komende zaterdag zijn ze te gast in het Astridpark, één week later spelen ze gastheer voor Racing Genk. FC Brussels is voor even het centrum van het Belgische voetbal - dat moet zowat de natte droom zijn van Johan Vermeersch.
Pareja is fit, Tchite en Goor klaar voor Brussels
ANDERLECHT Frank Vercauteren recupereert belangrijke spelers in de eindsprint naar de titel en de beker. Nicolas Pareja had gisteren al kunnen spelen, maar zat op de bank omdat de medische staff het niet raadzaam vond om twee wedstrijden op korte tijd te spelen. Voor de bekerwedstrijd van woensdag tegen Standard is Pareja evenwel fit en inzetbaar.
Vercauteren heeft bovendien goede hoop dat hij ook Bart Goor en Mémé Tchite recupereert voor de competitiewedstrijd van zaterdag tegen Brussels. Frutos sukkelde gisteren met krampen en Wasilewski ondervond hinder van trappen op de kuit en de pols, maar beiden zijn woensdag inzetbaar op Standard.
Belang van Smurfenland 7-5-2007
KLEEDKAMERS
Lachende gezichten in het Anderlecht kamp na het doelpuntenfestival doch voor Bart Goor, die wegens een blessure wel niet speelde, eindigde de avond wel op een valse noot.
Goor: ‘Toen ik na de match naar de kleedkamers ging, bleek mijn handtas verdwenen. Ik ben er het hart van in. Goed, van die lipstick heb ik thuis nog reserve maar het is doodjammer van mijn nieuwe oorringen. Maanden heb ik lopen zoeken naar een paar dat paste bij m’n nieuwe zomerblouse en ik had ze nog maar éénmaal aangehad. Maar het ergste is wel dat ik de foto’s van het romantisch weekend in de Elzas met Olivier óók kwijt ben. Ondanks onze mooie prestatie staat het huilen me nader dan het lachen. Wie doet nu zoiets?’
BEVEREN BAALT
Niet makkelijk om reacties te sprokkelen bij de aangeslagen Beverse spelers na de afstraffing in het Constant Vanden Stock stadion.
Alexandre Tokpa: ‘Wat wil je? Een uitermate zwakke prestatie van ons allemaal. Ze walsten gewoon over ons heen. Dit is een avond om zo snel mogelijk te vergeten. Er wachten ons nog twee zware opdrachten maar we moeten vertrouwen op een goede afloop. Gelukkig hoef ikzelf vanavond niet helemaal met lege handen naar huis want ik vond hier een gloednieuwe dameshandtas. Zo zal mijn vriendin tenminste iets aan onze verplaatsing gehad hebben.’
mekoni > socio > vak A > socio > vak A > hamburger > mekoni - 'Wie werkt voor vrouw en kind en wordt door iedereen bemind? 't is mediaman.'
This post was last modified: 07-05-2007 10:21 AM by mediaman.
|
|
| 07-05-2007 10:19 AM |
|
 |
fluppe

Status:
|
|
|
| 07-05-2007 11:07 AM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
7.500 EURO PREMIE PER ANDERLECHT-SPELER
Competitieleider Anderlecht moet woens-
dag in de beker een 0-1-achterstand op-
halen tegen Standard. Het bestuur geeft
de spelers alvast een duwtje in de rug.
De spelers van Anderlecht krijgen een
brutopremie van 7.500 euro voor de be-
kerfinale, weet HNB. De som voor winst
in de finale ligt nog niet vast. Tot nu
toe kregen de kernspelers van paars-wit
al 10.600 euro voor hun bekercampagne.
De Champions League-campagne was goed
voor een premie van 82.500 euro. Voor
de landstitel variëren de premies tus-
sen 400 en 9.000 euro, afhankelijk van
het contract van de speler.
TT
|
|
| 08-05-2007 11:54 AM |
|
 |
Hopje
Moderator

Status:
|
|
| 09-05-2007 10:02 AM |
|
 |
stefkeboy
FC Brussels-addict

Status:
|
Molenbeek Brussels Army.
|
|
| 09-05-2007 11:52 AM |
|
 |
SOE TRAPPIST
De Patrick Nys van het forum

Status:
|
De pompiers van Halle zijn hier ook al uitgerukt !
Naar het schijnt staat Sclessin in brand !
Alle wegen leiden naar de kroeg
|
|
| 09-05-2007 09:55 PM |
|
 |
bart
Bart Phelps

Status:
|
hoe jammer voor de kletjes, sebiet hebben ze zelfs geen titel.
dikke paniek dus!!!!!!
---You'll never walk alone, cap---
|
|
| 09-05-2007 10:45 PM |
|
 |
red army
Sympathisant

Status:
|
Ze zijn in de loosing mood. We pakken ze!
|
|
| 10-05-2007 12:00 AM |
|
 |
Daring Boys

Status:
|
Ze zijn in de loosing mood. We pakken ze!
.. et ils sont où, et ils sont où, et ils sont où les mauves et blancs, lalalalalala lalalalala !
--> no cup ! ... and saturday, no championship.
A FANTASTIC WEEK, A DREAM WEEK !
|
|
| 10-05-2007 12:28 PM |
|
 |
bart
Bart Phelps

Status:
|
---You'll never walk alone, cap---
|
|
| 10-05-2007 05:00 PM |
|
 |
Stanneke Vooruit
Zware supporter

Status:
|
heheh, die is ni slecht.
Dit scanderen zullen ze ook ni apprecieren. Daarop moeten we ze pakken en ze zullen het nog graag hebben ook. Deschacht dat is een nicht olé olé!!
Wir lieben Fussbal mit Herz, und scheissen auf Kommerz
|
|
| 11-05-2007 02:26 AM |
|
 |
fluppe

Status:
|
[drunk mode]En steek die vlag maar in Deschacht...[/drunk mode]
|
|
| 11-05-2007 06:05 AM |
|
 |
arnaud
Supporter

Status:
|
Een sfeeractie: Allemaal moonen als deschacht voorbijkomt !
RWDM
FC Brussels
|
|
| 11-05-2007 07:14 AM |
|
 |
mediaman
President

Status:
|
Nieuwsblad 11-5-2007
'Het begint zwaar te wegen'
Bekeruitschakeling en prangend competitieslot bezorgen Olivier Deschacht slapeloze nacht
Alvast in de spelersgroep van Anderlecht is de bekeruitschakeling hard aangekomen. 'Al vijf jaar lang snak ik naar de beker', zucht Olivier Deschacht. 'We waren zo dicht bij de finale. Doodzonde.' Vooral mentaal begint de titelstrijd met Genk te wegen.
'Al vijf weken aan een stuk spelen we de match van de waarheid. Wij hebben meer te verliezen dan Genk en zij blijven maar winnen'
Olivier Deschacht behoort nog tot het ras van de voetballers dat uit het goede hout gesneden is en zich het lot van zijn club ter harte neemt. Als Anderlecht verliest, dan is hij daar doodziek van. 'Ik ga vannacht geen oog dichtdoen', zo vertelde de Oost-Vlaming na de bekernederlaag aan de boorden van de Maas. 'Dit doet heel veel pijn. De ontgoocheling was dan ook heel groot in de kleedkamer. Chapeau voor Standard. Maar eigenlijk kregen ook wij kansen genoeg om de kwalificatie af te dwingen.'
Racing Genk kreeg mentaal een tik toen het bij jullie uit de beker vloog. Hoe moeilijk wordt het voor jullie om deze uitschakeling te verwerken? Zaterdag wacht al Brussels.
'Het stopt inderdaad niet. Al vijf weken aan een stuk spelen we de match van het jaar. Verschrikkelijk. Zaterdag is het weer van dat. We mogen ons absoluut geen uitschuiver veroorloven. Eigenlijk had het al lang gedaan moeten zijn. Maar Genk blijft ondertussen maar winnen.'
Worden jullie met andere woorden stilaan ongerust?
'Dat nu ook weer niet. Maar stel je voor dat zij ook hun laatste twee partijen zegevierend afsluiten, en wij thuis tegen Brussels of op Bergen een steekje laten vallen... Voorlopig durf ik niet aan dit rampscenario denken. Het begint allemaal heel zwaar te wegen. Wij hebben meer te verliezen dan Genk, en dat voel je. Enkele weken geleden kon je nog zeggen dat de Limburgers een zwaarder programma hadden. Maar met de eindsprint in zicht is dat zeker niet het geval. Tegen Brussels en naar Bergen, of thuis tegen Charleroi en naar Brussels, dat gaat gelijk op.'
Zitka speelde net als jij een fantastisch seizoen. 'Maar als we naast titel en beker pakken, is mijn jaar gewoon slecht', zegt de Tsjech. Geldt dat ook voor jou?
'Zeker. Ik heb het zelf als eerste gezegd tegen Daniel: wat ben je ermee als je de pannen van het dak keept, maar achteraf toch met lege handen achteraf blijft? Niks, helemaal niks. Dit gezegd zijnde vind ik niet dat Zitka woensdagavond een fout maakte. Het was gewoon geen penalty.'
Dat vertelde jullie doelman ook. Toch was hij niet boos op ref De Bleeckere? Jij wel?
'Ik zit anders in elkaar dan Daniel, hé. Die fase was echt een kantelmoment. We waren nadrukkelijk op zoek naar een tweede treffer. Die strafschop was een pure compensatie voor de penalty die in de competitiematch niet gefloten werd voor Standard (op 5 november 2006 speelden Standard en Anderlecht 0-0 gelijk, de Rouches claimden toen een penalty voor een fout van Zitka op Jovanovic, maar De Bleeckere floot niet, red.).'
Ter afsluiting nog even over de titelstrijd: twee weken geleden vertelden zowat alle analisten dat Genk het meer zou verdienen omdat zij het betere voetbal brachten. Ondertussen krasselden de Limburgers zich naar twee zeges op rij en demonstreerden jullie tegen Roeselare en Beveren. Zijn jullie geprikkeld door al die uitlatingen?
'Wij hebben ook al gewonnen na slecht voetbal. Dat kan gebeuren. Als je uiteindelijk kampioen wordt, interesseert het je niet wat anderen daarover denken of zeggen. Alleen dit: een kleine kampioen, dat bestaat alleen voor competities met vier of vijf deelnemers. Als je wint na 34 duels, is het altijd verdiend.'
HLN 11-5-2007
«Genk kan ons niet opjagen»
ANDERLECHT Het werd een drukke dag gisteren op Anderlecht. Veel tijd om te treuren over de gemiste dubbel kregen voorzitter Roger Vanden Stock en manager Herman Van Holsbeeck niet. Vanden Stock vergaderde met de Profliga over de hervormingsplannen voor de competitie van Herman Wijnants en Van Holsbeeck had gisterenavond een «positief» gesprek met Ariël Jacobs en Frank Vercauteren over de taakinvulling van de nieuwe assistent-coach.
Sporting Anderlecht droomde van de dubbel, maar zag die droom op Sclessin door een penalty van Jovanovic door de neus geboord. «Ik steek inderdaad niet weg dat we daar behoorlijk over ontgoocheld zijn», zei Herman Van Holsbeeck gisterenavond na het afsluiten van een lange vergaderdag. «Toen we via Mbokani de gelijkmaker scoorden, had iedereen het gevoel dat winst erin zat. Tot die strafschop. Maar wie zal Daniël Zitka daarover iets kwalijk nemen. Hij heeft dit seizoen al zoveel punten voor ons gewonnen. Dit is voetbal. Meer dan ooit zetten we nu alles op de titel.»
Van Holsbeeck is op zijn hoede als het over de titelkansen van Anderlecht gaat. «Ik verwacht geen geschenken van Brussels», zegt de manager die in een vorig leven nog werknemer is geweest bij de huidige voorzitter van Brussels, Johan Vermeersch. «De Brusselse derby blijft voor FC Brussels één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen en ze zullen het zeker niet nalaten ons een hak te zetten als ze dat kunnen. Voor ons blijft de vraag hoe Charleroi zich zal gedragen op Racing Genk. Ik hoop dat ze hun kans voluit gaan en dat ze in Genk een goed resultaat proberen neer te zetten. Ik weet echt niet of de competitie dit weekend al gespeeld zal zijn. Maar met twee punten voor op Genk sta ik toch liever in onze schoenen, dan in die van Genk.»
Uit Genkse hoek voert men de druk alvast op. Op de eerste sportbladzijde van deze krant kan u lezen hoe Willy Reynders, technisch directeur bij Genk, zijn twijfels uit over het correcte verloop van de competitie. «Dergelijke uitspraken verwonderen mij niet», reageert Herman Van Holsbeeck bijzonder rustig. «Dit behoort tot het spel van de laatste rechte lijn. Genk wil de druk opvoeren en een zenuwoorlog uitvechten. Dat ze maar doen. Wij laten ons daar niet door opjagen.»
Intussen is Van Holsbeeck volop bezig met de voorbereiding op volgend seizoen. Volgende week rondt hij in principe de transfer van de Braziliaan Triguinho af. En gisteren bracht hij Frank Vercauteren samen met zijn nieuwe assistent: Ariël Jacobs. «Het werd een zeer positief gesprek», zei de Anderlechtmanager na afloop. «Maar zolang niets is ondertekend gaan we het nieuws nog niet officieel bekend maken.»
Van Holsbeeck wil nu vooral de focus op de twee resterende wedstrijden tegen Brussels en Bergen houden. «Transferbesprekingen, het nieuwe stadion, alles is nu ondergeschikt. Alles staat nu in het teken van het behalen van de 29ste titel.»
Genk jent Anderlecht
GENK Racing Genk put moed uit de bekernederlaag van Anderlecht. «Dat toont hun kwetsbaarheid», benadrukt sportleider Willy Reynders. Genk staart zich niet blind op de recente klinkende competitiezeges van paars-wit -«niet normale omstandigheden», aldus Reynders-, en rekent op een steuntje van Brussels en/of Bergen. «Anderlecht zal nog wel eens struikelen.» Ziehier: Willy Reynders maakte gretig gebruik van ons telefoontje om een mindgame te spelen met Frank Vercauteren en zijn kleedkamer.
In het Fenix-stadion trekken ze zich niks aan van de teneur in voetballand: 'Anderlecht wordt kampioen.' Integendeel, sportief directeur Willy Reynders gelooft dat Genk...nog alles in eigen handen heeft: «Ik treed mijn trainer bij - als wij zes op zes halen, zijn we kampioen. Anderlecht zal in zijn laatste twee wedstrijden nog punten verliezen.»
Reynders heeft een dubbel houvast. «Ten eerste: de bekeruitschakeling op Standard toont de kwetsbaarheid van Anderlecht. In Brussel moeten ze de nederlaag niet minimaliseren, al maanden spreken ze luidop van de dubbel. Standard kreeg geen cadeaus. Als Frutos en Hassan op de bank startten, zal dat wel een reden hebben.»
Nog veel meer rekent Reynders op de komende tegenstanders van Anderlecht. «De matchen tegen Roeselare en Beveren waren voor Anderlecht geen normale omstandigheden. De derby tegen Brussels, en dat kleine veldje in Bergen, zijn wel wat anders.» Of Reynders onder de indruk is van de 5-0 en 8-1 monsterscores van paars-wit? «Oei neen. Roeselare is al weken de pedalen kwijt, terwijl Beveren aantrad met een veredeld b-elftal. De recente competitieresultaten van Anderlecht zijn voor mij geen waardemeter.» De sportieve strateeg in het Fenix-stadion heeft trouwens zo zijn bedenkingen bij één en ander: «Roeselare verloor met 0-5, en mocht even later een keuze maken uit tien spelers van Anderlecht. Ik insinueer niks, maar ik vind zoiets zeer ongelukkig - hou het potje dan bedekt hé. Ook de verwikkelingen rond Ariël Jacobs liggen op mijn maag. Enkele dagen na Genk-Moeskroen zat Jacobs met Anderlecht aan tafel om een functie in het Astridpark te bespreken. Alweer hoogst ongelukkig als je 't mij vraagt.»
GVA 11-5-2007
Tchite wellicht speelklaar tegen Brussels
De genezing van Mémé Tchite evolueert vlot, zodat de Congolese spits allicht speelklaar geraakt voor de wedstrijd tegen Brussels. Nicolas Frutos (spierblessure) en Ahmed Hassan (ziek) zijn zaterdag inzetbaar. Max Von Schlebrugge (hamstrings) is out voor de derby, maar haalt mogelijk wel nog de laatste competitiewedstrijd in Bergen. Franky Vercauteren kan nog niet beschikken over Bart Goor en Mbo Mpenza.
"Meer druk? Dikke zever!"
Anderlecht lijkt niet zwaar te treuren over de bekeruitschakeling tegen Standard. De Luikenaars toonden woensdag duidelijk meer wil om te winnen dan paars-wit, dat bovendien Frutos en Hassan aan de kant hield. Toch vindt Glen De Boeck dat zijn ploeg er alles aan deed om de finale te bereiken. "Over twee matchen was Anderlecht beter." De vertrekkende assistent- coach vreest niet voor mentale schade. "Deze groep is sterk genoeg om hiermee om te gaan."
Glen De Boeck doet woorden Broos af als spelletje van Genk
De titelstrijd heeft duidelijk prioriteit bij Anderlecht. Veel mensen hadden de indruk dat de Brusselaars woensdag niet alles op alles gezet hebben. Franky Vercauteren hield Nicolas Frutos en Ahmed Hassan - toch twee offensieve steunpilaren - aan de kant en paars-wit leek ook op het veld niet alle registers open te zetten. De Boeck is het daar absoluut niet mee eens. "Wij beschouwden de beker als even belangrijk als de competitie. Anders hadden we in de vorige ronde tegen Genk al niet zo uitgehaald. Oké, we hebben woensdag niet vanaf de eerste minuut storm gelopen, maar dat kan je je op Sclessin ook niet permitteren. Anderlecht speelde juist heel volwassen. Als dat foutje niet voorvalt, hadden we in de slotfase nog een goeie kans gemaakt. Ik vond Anderlecht over de twee wedstrijden de beste ploeg. In de heenmatch creëerden wij zeven goeie kansen, Standard drie. Woensdag kregen wij er vijf, Standard veel minder. Er was dus alleen een verschil in efficiëntie.
Dat euvel was met de aanwezigheid van Hassan en Frutos misschien verholpen geweest. "Die kritiek is niet terecht", vindt De Boeck. "De technische staf had zijn redenen om die spelers niet op te stellen. Hassan had een keelontsteking. Hadden we die jongen moeten verbranden om hem zaterdag ook kwijt te zijn? Frutos was niet in staat om te spelen. Het gaat hier ook om de carrière van de speler, hé. Smoje scheurt zijn achillespees af en is lange tijd out. Dat gevaar bestaat bij elke speler die niet fit is. Als we Hassan en Frutos opgesteld hadden, waren we hen misschien voor de rest van de competitie kwijt geweest. Stel je voor dat je dan nog eens uit de beker ligt... Dan verlies je tweemaal en dat wilden we niet. Want wie geeft ons de garantie dat we mét hen gekwalificeerd zouden zijn? Neen, het is aan de trainers om gebruik te maken van de hele kern."
De Boeck vreest niet dat de uitschakeling mentale gevolgen heeft voor de titelstrijd. "Absoluut niet. Uiteraard waren we meteen na de match ontgoocheld en ook donderdag is er nog iets blijven hangen in de kleedkamer. Nogmaals, de drive om de Heizel te halen, was groot. Maar deze groep is mentaal sterk genoeg om de knop om te draaien. Na 32 speeldagen staan we aan de leiding, iedereen beseft dat we ons geen misstap meer kunnen veroorloven."
Zeker omdat de titel de laatst mogelijke prijs is die Anderlecht kan behalen dit seizoen, moet de druk in het Astridpark deze week nog toegenomen zijn. Geen comfortabele positie, noemt Hugo Broos dat. "Nu meer druk bij Anderlecht? Dikke zever!", countert De Boeck. "Kwam er bij Genk meer druk nadat ze door ons uit de beker werden geknikkerd? Neen toch? En dat ze niet afkomen dat de titel meer nodig is voor Anderlecht dan voor Genk... Anderlecht en Genk willen even graag kampioen worden. Ach, het is duidelijk dat Genk een spelletje probeert te spelen om Anderlecht nog meer onder druk te zetten. Maar dat lukt toch niet, want de grootste druk ligt altijd bij Anderlecht. Dat is nooit anders geweest."
In het Astridpark kan het zaterdag al feest zijn, indien Anderlecht wint tegen Brussels en Genk punten morst tegen Charleroi. "Daar zijn wij nog niet mee bezig. Om de simpele reden dat we het resultaat van Genk niet in eigen hand hebben. De spelers weten wat hen te doen staat: zes op zes halen. Anderlecht kijkt alleen naar zichzelf."
This post was last modified: 11-05-2007 08:45 AM by mediaman.
|
|
| 11-05-2007 08:44 AM |
|
 |
SOE TRAPPIST

Status:
|
Deze middag zat m'n schoonbroer Ghislain van de Pfalz hier aan tafel.
Nu heeft die kerel van voetbal absoluut geen kaas gegeten !
Maar hij is er wel heilig van overtuigd dat de kletten niet verliezen
op Bergen !
Want volgens z'n zeggen is Burgemeester Thielemans veel
te goed bevriend met Di Rupo !
Dat weet ik heel goed zei hij en op dat ogenblik had de derde fles
wijn den bodem gezien.
|
|
| 11-05-2007 04:20 PM |
|
 |
STEFKE
Imen lover

Status:
|
Deze middag zat m'n schoonbroer Ghislain van de Pfalz hier aan tafel.
Nu heeft die kerel van voetbal absoluut geen kaas gegeten !
Maar hij is er wel heilig van overtuigd dat de kletten niet verliezen
op Bergen !
Dat weet ik heel goed zei hij en op dat ogenblik had de derde fles
wijn den bodem gezien. 
Waarvan de Soe een tweetal..... ?
|
|
| 11-05-2007 05:13 PM |
|
 |
Daring Boys

Status:
|
Thielemans is burgemeester van Brussel stad, niet van Anderlecht.
Simonet is burgemeester van anderlecht, en dat is een VLD'er, en die is denk ik niet een goede vriend van Di Rupo "le rouge".
|
|
| 11-05-2007 05:23 PM |
|
 |
SOE TRAPPIST

Status:
|
Van politieke figuren heb ik weinig kennis zalle en .......
na de twee flessen wijn van deze middag zag ik al dansende
ministers voor m'n ogen.
|
|
| 11-05-2007 08:35 PM |
|
 |
SOE TRAPPIST

Status:
|
Heb deze avond de klettenshow op sportweekend bekeken !
Wat ik lamlendig in de zetel opgemerkt heb is :
- Dat volgens mijn zienswijze Zitka inderdaad 'n sympathiek mens is.
- Dat de Frankie in de micro 'n halve gek was
- Dat den Ollie in de micro heel bedaard en rustig was !
|
|
| 13-05-2007 08:18 PM |
|
 |
|
|